• Week Nederlandse Missionaris

Week Nederlandse Missionaris

De opbrengst van de kerkdeurcollecte op Pinksterzondag gedraagt: € 132,45. Hartelijk dank.

Dit jaar gaat de opbrengst van de Vastenactie naar het aanleggen van de elektriciteit in een grote school voor Landbouw en Techniek die de stichting “Geef kinderen van Mpongwe een Toekomst” aan het bouwen is. Tijdens de Vastenactie, maar ook daarvoor is de school regelmatig onder uw aandacht gebracht via het parochieblaadje.

De totale opbrengst van de Vastenactie in de Dekenaten Schinnen en Sittard zijn nog niet bekend. We hebben er echter alle vertrouwen in dat met de aanvulling door Vastenactie de elektriciteit kan worden aangelegd in de school. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang. De dichtstbijzijnde mogelijkheid om de elektriciteit aan te sluiten op het ZESCO-net ligt op 1200 meter. Op de velden die daar door heen lopen, wordt nu de maïs geoogst. Zodra de boeren hun maïs geoogst hebben, kan begonnen worden met het plaatsen van de elektriciteitspalen en het aanbrengen van de elektriciteitsdraden. Eind juni moet alle maïs geoogst zijn. Deze activiteit kunnen we financieren met het voorschot dat we deze maand van Vastenactie gekregen hebben. In september hopen we de hele opbrengst te ontvangen. Zodra Vastenactie dit tweede bedrag naar de Stichting in Zambia heeft overgemaakt kunnen we starten met het aanbrengen van alle leidingen in de school (onder- en bovengronds), distributiekasten, transformator, kabels, schakelaars en armaturen. We zullen u zeker op de hoogte brengen wanneer de elektriciteitswerkzaamheden voltooid zijn.

Wij willen alle gevers bijzonder bedanken. Zonder u was dit niet mogelijk geweest. Nogmaals hartelijk dank.
En als u een glimp op wilt vangen van de eerste officiële certificatenuitreiking in de school in mei jl. kijk dan op https://www.facebook.com/ton.korstenkorenromp.3
Nu nog moesten we daar een dure generator voor inzetten; het volgend jaar is dat niet meer nodig!

Ton Korsten-Korenromp
Voorzitter stichting ‘Geef de kinderen van Mpongwe een Toekomst’