Wereld Missie Maand

Het land van de oprechte mensen is de betekenis van de naam Burkina Faso. Het voormalige Opper-Volta veranderde zijn naam in 1984. Het is een van de armste landen ter wereld. Een groot deel van de bevolking leeft van de landbouw. Met name de regio’s die in de Sahelzone liggen worden hard getroffen door klimaatveranderingen en droogteperiodes. Bij gebrek aan andere inkomstenbronnen wagen velen hun geluk in de illegale goudmijnbouw. Vooral meisjes en vrouwen hebben het zwaar, gedwongen huwelijken op zeer jonge leeftijd, beschuldiging van hekserij. De kerk schept kansen door scholing aan te bieden, bescherming en opvang voor vrouwen.
Zondag 22 oktober collecteren we aan de kerkdeur. Alvast hartelijk dank voor Uw steun aan Burkina Faso.

Garagebox