• Start
  • Samen zingen met kerstmis

Samen zingen met kerstmis

Kerstmis is voor iedereen een betekenisvol feest. Er mag ook wat gevierd worden met de geboorte van Jezus. Vrede op aarde begint met het samen zijn en samen vieren van dit feest. En hoe kun je verbondenheid nog fijner uiten dan samen te zingen.
Dat kan dit jaar in de kerk van Leijenbroek. Iedereen wordt uitgenodigd om mee te zingen in het grote kerstkoor. Kun je niet zingen? Niet erg! kun je geen noten lezen? Geen probleem! Wil je niet lid worden van een koor? Hoeft niet! Dat doet allemaal niet ter zake, want zingen kan en mag iedereen. Of je nou wel of niet muzikaal of gelovig bent, het maakt allemaal niet uit. Het gaat erom dat iedereen samen mag zingen. Bekende en onbekende kerstliederen die ten gehore worden gebracht tijdens de nachtmis op maandagavond (kerstavond) 24 december om 20:00 en/of dinsdag (eerste kerstdag) 25 december om 11:30 tijdens de kerstvieringen in de Christus Koning-kerk in Leijenbroek.
Op donderdagen 15,22 en 29 november en 6, 13 en vrijdag 21 december zijn repetities van 19:30 tot 20:30 in de Christus Koning-kerk, Leijenbroekerweg 107. Aanmelden/informatie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meditatief zingen in de Andreaskapel Leijenbroek
Je kunt blijdschap, verdriet etc. op vele manieren uiten. Eén manier is zingen. Het zingen van eeuwenoude gregoriaanse muziek en andere meditatieve liederen. Samen zingen, samen luisteren naar de tussenliggende stilte. Op deze manier word je één met jezelf, één met je omgeving en ervaar de diepste bron van jezelf, je ziel, noem het God. Muzikale kennis of ervaring is niet van belang. Gewoon meedoen en je overgeven aan de klanken die je vanzelf meenemen naar je diepste zijn. Zachtjes zingen, oorverdovende stilte en meegolven op je eigen adem en de adem van de gezamenlijke G/geest.
Voorlopig zijn deze muzikale bijeenkomsten gepland vanaf 24 oktober op de woensdagmiddag van 14:30 – 15:30 in de Andreaskapel aan de Leijenbroekerweg.