• Feestdag Heilige Pater Karel

Feestdag Heilige Pater Karel

Vrijdag 5 januari 2019 is het 126 jaar geleden dat het leven van Pater Karel zijn voltooiing bereikte (1893) en hij de bekroning daarvan met de Hemelse heerlijkheid mocht ontvangen. Sindsdien is hij voor ontelbaren een voorspreker geweest bij O.L.Heer door gebedsverhoringen en daadwerkelijke genezingen. Reden te meer om deze hemelse geboortedag dankbaar te blijven gedenken! Voor een feestelijke gelegenheid zal de nieuwe Bisschop van Roermond, Mgr. Drs. H.Smeets te Munstergeleen in de parochiekerk een bijzonder welkome gast zijn en de Hoogmis celebreren, alsmede de predicatie verzorgen. De Pontificale Hoogmis zal zijn om 18.30 uur, opgeluisterd door her Kerkelijk Zangkoor, waarna we traditiegetrouw in kaarsenprocessie naar het Geboortehuis zullen trekken om de Relieken te vereren. Fanfare Juliana heeft haar medewerking aan deze Bidtocht toegezegd.
In het park van de Karelhoeve zal U vervolgens namens de Stichting Pater Carolus Houben een glas glühwein of warme chocomel worden angeboden.

Dankbaar voor de Genade Gods die ons door Pater Karel steeds ten deel valt, nodigen wij U allen van harte uit zijn feestdag met blijdschap te komen meevieren!