MIVA

Medische zorg in Bangldesh voor Rohingya vluchtelingen.

Juist in deze tijd zijn we ons bewust van de situatie in de wereld, dichtbij maar ook verder weg. Over de hele wereld worden MIVA ambulances ingezet om Corona te bestrijden. De meest kwetsbare mensen worden het hardst getroffen, in Nederland maar zeker ook in ontwikkelingslanden.

Via parochies wil MIVA graag aandacht voor het bereikbaar maken van medische zorg in Bangladesh. En dan voornamelijk voor de miljoen vluchtelingen op de grens van Myanmar en Bangladesh. Centraal staat het werk van pionier Anwar, die zijn leven in het teken zet van het welzijn van deze mensen.

Tijdens het conflict in Myanmar in 2017 staken ruim 1.000 000 Rohingya’s de grens over. Verdreven door geweld. De meest vreselijke dingen hebben zij meegemaakt en gezien. In het begin was er nauwelijks iets in het Rohingya-kamp. De mensen hadden geen voedsel, geen onderdak en geen medische zorg. Nu hebben de internationale hulporganisaties hier een aantal kleine klinieken gebouwd. Nog veel te weinig voor het grote aantal vluchtelingen, en zonder vervoer niet bereikbaar voor de meeste mensen. Van MIVA hebben ze een ambulance gekregen , die is voor hen van onschatbare waarde. Daarom vragen we Uw bijdrage voor nog een ambulance. Op zondag 30 augustus a.s. collecteren we aan de kerkdeur. Kunnen we op uw hulp rekenen?