Vastenactie 2018

De parochies van de dekenaten Sittard en Schinnen slaan opnieuw handen ineen tijdens de Vastentijd.

Dit jaar steunen de dekenaten Sittard en Schinnen met hun Vastenactie opnieuw een project van de stichting ‘Geef de Kinderen van Mpongwe een Toekomst’(GKMT) in Zambia.
De stichting is in 2001 opgericht door Ton Korsten-Korenromp uit Jabeek. Sinds de start heeft de stichting meer dan 25 projecten tot een goed einde gebracht.
Met uw inzet en de opbrengsten van de Vastenactie in 2017 is de School voor Landbouw en Techniek helemaal van elektriciteit voorzien, vanaf de hoogspanningslijn langs de grote weg tot aan het laatste stopcontact in de schoollokalen.
We zijn enorm dankbaar voor uw bijdrage aan dit essentiële project. Elektriciteit opent voor de school heel veel nieuwe mogelijkheden; de school zal een veel groter aantal studenten aantrekken en nieuwe opleidingen mogelijk maken. 2017 was een goed jaar en 2018 zal een nog beter jaar worden. Daarvoor danken we u!

In 2018 willen we het onderwijs een flinke impuls geven. Hier zijn weer veel investeringen voor nodig: We zullen naaimachines en fournituren aanschaffen voor de naai- en coupeuseopleiding voor kwetsbare meisjes; we gaan de keuken voor de opleiding in voedselproductie en catering inrichten; we willen ook machines kopen voor het bewerken van voedsel, zoals het maken van pindakaas en tomatenpuree; en er zijn kleine kippenrennen nodig om de jongeren te leren hoe ze kippen moeten houden. Totale kosten ruim 48.000 euro.

Meer informatie: www.mpongwe.nl

In het volgende parochieblad leest U hoe U dit project kunt steunen.