• MIVA Verkeersmiddelenactie

MIVA Verkeersmiddelenactie

Op 27 augustus vindt de MIVA-collecte plaats in de kerken. MIVA vraagt graag urgente aandacht voor het arme en uitgestrekte noorden van Kenia, waar zuster Pauline dag en nacht werkt om onderwijs bereikbaar te maken voor de allerarmsten.

Het leven is bikkelhard in de uitgestrekte en gortdroge provincie Isiolo in Kenia. Meer dan 50 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Omdat ouders op zoek moeten naar een bron van inkomen of eten, of zelfs omdat ze zijn omgekomen, blijven kinderen alleen achter. Ze gaan niet naar school. Terwijl juist onderwijs de vicieuze cirkel van armoede kan doorbreken. Zuster Pauline en haar collega’s sporen verlaten kinderen op en helpen ze naar school, ook al is dat soms op meer dan vier uur afstand. Eigen vervoer is daarbij cruciaal. Eén auto is niet genoeg voor dit enorme gebied. Steun is nodig voor de aanschaf van stevige terreinwagens die opgewassen zijn tegen het ruige landschap.

De kerkdeurcollecte van 27 augustus zal zuster Pauline en haar collega-hulpverleners ondersteunen in hun missie. Helpt u mee de collecte tot een succes te maken?