• Vormsel- en communievoorbereiding

Vormsel- en communievoorbereiding

Basisschool Leyenbroek en het RK kerkbestuur Christus Koning en H. Antonius van Padua hebben onlangs overleg gevoerd over de besluitvorming t.a.v. de organisatie rond de communie- en vormselvoorbereiding. Deze voorbereiding wordt m.i.v. dit schooljaar (2018-2019) op een andere wijze vormgegeven en wel buiten de lestijden van de school. Alhoewel het kerkbestuur dit jammer vindt, heeft het met de school hierover gevoerde overleg tot meer begrip voor het standpunt van de school geleid. Partijen hebben dan ook afgesproken ook in de toekomst met elkaar te blijven samenwerken onder erkenning van elkaars autonomie en verantwoordelijkheden. Daarbij is afgesproken dat de vanaf september ’18 gestarte nieuwe werkwijze wordt gecontinueerd. Dat houdt in dat de communielessen op woensdagmiddagen en de vormsellessen op maandagmiddagen in een lokaal van de kerk worden gegeven. Aan het begin van elk schooljaar zal de school ouders attenderen op de mogelijkheid om hun kinderen te laten deel nemen aan de communie- of vormselvoorbereidingen. De school zal tevens de benodigde gegevens, met instemming van ouders, met pastoor delen. Alle communicatie hieromtrent zal in gezamenlijkheid worden vormgegeven en via de communicatiesystemen van school met ouders worden gedeeld.